La darrera edició dels premis Emmy de l’Acadèmia de la Televisió dels Estats Units palesaren com d’inclassificable és ‘The Bear’, la sèrie de Christopher Storer que quasi va arrasar en una categoria, la de comèdia, que no és ni de bon tros la seua. El premi gros a ‘Hacks’, una comèdia més ortodoxa, semblava corregir el problema que el mateixos Emmy havien provocat. Un despropòsit, ben mirat. Comptat i debatut, l’impacte ‘The Bear’, combinat amb l’èxit absolutament inesperat d’una altra sèrie incòmoda, rarota i difícil d’ubicar, la britànica ‘Baby Reindeer’, posen en valor la ficció difícil de catalogar.

Una sèrie com Succession, una tragèdia audiovisual que combinava moments durs i dramàtics amb escenes i diàlegs hilarants, amb una parella de secundaris que fins i tot feia el rol de duo còmic, difícilment s’haguera ubicat en l’apartat de comèdia. A The Bear (una sèrie de la solvent productora FX per a Disney +) jugar en aquesta categoria tal vegada li ha ajudat a fer caixa, perquè la collita de guardons Emmy va ser tremenda: onze estatuetes comptant l’actor principal per a Jeremy Allen White -en un paper que transmet angoixa professional i vital, res que faça riure-, actor i actriu secundaris per a Ebon Moss-Bachrach i Liza Colón-Zayas i actriu convidada la gran Jamie Lee Curtis. Cap d’aquestes interpretacions, tanmateix, estan articulades en clau de comèdia.

(Podeu llegir la resta de l’article en El Temps de les Arts)

Els comentaris estan tancats.